Nieuws archief

12 jun '17

Teamversterking Logis 2017 

LOGIS kan met trots meedelen dat ons team sinds kort versterkt wordt door onze nieuwe instructeur Sven Ivo. LOGIS heeft dan een team van 16 instructeurs beschikbaar om in te zetten voor onze opleidingen in huis en ter plaatse.

Het LOGIS-team ziet er als volgt uit:

Directeur: Gery Daniëls

Sales & marketing: Patrick Vrancken (regio Oost), Matty Geutjens (regio Oost), Stefaan Van Dorpe (regio West), Annelore Max (interne sales regio Oost, begeleiding werkzoekenden & personeelsadministratie) en Nadia Van Geetsom (interne sales regio West)

Directiesecretariaat: Annemie Breuls (incl. informatica, facturatie & kwaliteitsverantwoordelijke), Cindy Knoops (extern boekhouding)

Instructeurs: Francis Sacré (incl. groepsleider), Erik Buyens, Dirk Anthonis, Christian Peeters, Werner Verpoest, Musa Aydin, Frank Daemen (incl. verantw. infrastructuur en machinepark), Roel Debruyn, Lieven Vermost, Yves Swinnen, Michel Daniels en Sven Ivo. Patrick Vrancken, Stefaan Van Dorpe, Matty Geutjens en Gery Daniëls zijn eveneens inzetbaar als instructeur.

Interieurverzorgster: Lucienne Bergmans

Voor al uw vragen betreffende opleidingen en planning:

Stefaan Van Dorpe
GSM: 0494/92 12 50
Tel. Waarloos: 03/457 55 47
E-mail: stefaan@logis-opleidingscentrum.be

Patrick Vrancken
GSM: 0498/29 79 78
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: patrick.vrancken@logis-opleidingscentrum.be

Matty Geutjens
GSM: 0479/95 13 97
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: matty.geutjens@logis-opleidingscentrum.be

Met vriendelijke groeten,
Het LOGIS-team


20 feb '17

Teamversterking Logis 2017 

LOGIS kan met trots meedelen dat ons team sinds deze week versterkt wordt door onze nieuwe instructeur Michel Daniels. LOGIS heeft dan een team van 15 instructeurs beschikbaar om in te zetten voor onze opleidingen in huis en ter plaatse.

Het LOGIS-team ziet er als volgt uit:

Directeur: Gery Daniëls

Sales & marketing: Patrick Vrancken (regio Oost), Matty Geutjens (regio Oost), Stefaan Van Dorpe (regio West), Annelore Max (interne sales regio Oost, begeleiding werkzoekenden & personeelsadministratie) en Nadia Van Geetsom (interne sales regio West)

Directiesecretariaat: Annemie Breuls (incl. informatica, facturatie & kwaliteitsverantwoordelijke), Cindy Knoops (extern boekhouding)

Instructeurs: Francis Sacré (incl. groepsleider), Erik Buyens (incl. groepsleider ad-interim), Dirk Anthonis, Christian Peeters, Werner Verpoest, Musa Aydin, Frank Daemen (incl. verantw. infrastructuur en machinepark), Roel Debruyn, Lieven Vermost, Yves Swinnen en Michel Daniels. Patrick Vrancken, Stefaan Van Dorpe, Matty Geutjens en Gery Daniëls zijn eveneens inzetbaar als instructeur.

Interieurverzorgster: Lucienne Bergmans

Voor al uw vragen betreffende opleidingen en planning:

Stefaan Van Dorpe
GSM: 0494/92 12 50
Tel. Waarloos: 03/457 55 47
E-mail: stefaan@logis-opleidingscentrum.be

Patrick Vrancken
GSM: 0498/29 79 78
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: patrick.vrancken@logis-opleidingscentrum.be

Matty Geutjens
GSM: 0479/95 13 97
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: matty.geutjens@logis-opleidingscentrum.be

Met vriendelijke groeten,
Het LOGIS-team


17 nov '16

Veiligheidsdag 10/11/2016 - LOGIS SAFETY TROPHY 

Afgelopen donderdag 10 november vond onze 18e veiligheidsdag en tegelijk de 2e editie van "LOGIS Safety Trophy" plaats.

Door een onschuldige hand werden de deelnemers in groepjes van 3 leden ingedeeld om tegen elkaar te strijden. Het volledige parcours bestond uit 7 oefeningen. Bij aanvang van iedere oefening diende iedere deelnemer een kleine theoretische test in te vullen waarna de praktische proef plaatsvond.

Logis heeft gezorgd voor een verscheidenheid in de oefeningen zodat iedereen over ieder thema kon bijleren. Tijdens deze dag mochten wij rekenen op de hulp van Rode Kruis Vlaanderen, The Fun Group en Geertis om enkele oefeningen mee uit te bouwen.

Alle theoretische en praktische oefeningen werden gequoteerd en telden mee in de uiteindelijke puntentelling.

Hieronder willen wij nog graag even de top 3 meegeven:
PLAATS 3: Patrick Bousson (A. Schulman) - David Aerts (A. Schulman) - Joris Evens (Zakenkantoor Elen & Evens)
PLAATS 2: Jan Jaeken (Sint-Augustinus) - Thomas Bogaerts (Relex) - Thimo Freire (Carglass)
PLAATS 1: Tommy Bollen (Carglass) - Davy De Ruyter (Carglass) - Jimmy Avgoustakis (Terumo)

Zo heeft Logis ook een prijs uitgereikt aan de "Best theory score overall". Deze hebben wij mogen uitreiken aan Jan Jaeken (Sint-Augustinus).

Opnieuw vonden alle deelnemers en toeschouwers het een zeer geslaagd opzet. Logis wilt van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen nogmaals van harte te bedanken en te feliciteren met de behaalde plaatsen.

Voor de nieuwsgierige afwezigen, hebben wij enkele foto's toegevoegd.


3 okt '16

Opleidingen via Vormingsfonds voor Uitzendkrachten - september 2016 

Wij mogen zeggen dat september een drukke maand was! In samenwerking met het Vormingsfonds voor Uitzendkrachten werden er namelijk 5 opleidingen voor kandidaat-uitzendkrachten georganiseerd:

- Basisopleiding Rolbrug
- Basisopleiding Heftruck en/of Reachtruck
- Vervolmakingsopleiding Hoogwerker
- Basisopleiding Heftruck en/of Reachtruck
- Vervolmakingsopleiding Heftruck of Reachtruck

Op onderstaande links, kunt u enkele foto's en wat meer informatie terugvinden over deze opleidingen.

https://www.flickr.com/photos/91174239@N07/albums/72157673525499536

https://www.flickr.com/photos/91174239@N07/sets/72157673541328205/with/29410314182/

Indien uw nieuwsgierigheid werd geprikkeld en meer informatie wenst omtrent deze opleidingen, kunt u steeds contact opnemen met Alice Hermans van het Vormingsfonds voor Uitzendkrachten.

U kunt eveneens meer informatie terugvinden op www.vfu-ffi.be .


12 sep '16

Motrac Handling Day 2016 - Editie 1 

Logis is fier om mee te delen dat ons opleidings- en adviescentrum op TV  is geweest!

In samenwerking met Transportmedia, Motrac Handling & Cleaning en Logis, werd een eerste Handling Day georganiseerd.

Op deze dag konden verscheidene trucks van het gamma Linde ontdekt worden. Linde is één van de vele merken die wij in huis bij Logis kunnen aanbieden.
Naast een voorstelling van deze toestellen, konden ze eveneens uitgebreid getest worden.

Heeft u de uitzending nog niet gezien? Geen nood!

Via deze link kunt u de uitzending herbekijken!

https://www.youtube.com/watch?v=TNxD6ySIBDY

Veel kijkplezier!


28 jun '16

Teamversterking Logis 2016 

LOGIS kan met trots meedelen dat ons team sinds deze week versterkt wordt door onze nieuwe instructeur Roel Debruyn. LOGIS heeft dan een team van 14 instructeurs beschikbaar om in te zetten voor onze opleidingen in huis en ter plaatse.

Het LOGIS-team ziet er als volgt uit:

Directeur: Gery Daniëls

Sales & marketing: Patrick Vrancken (regio Oost), Matty Geutjens (regio Oost), Stefaan Van Dorpe (regio West), Annelore Max (interne sales regio Oost, begeleiding werkzoekenden & personeelsadministratie) en Nadia Van Geetsom (interne sales regio West)

Directiesecretariaat: Annemie Breuls (incl. informatica, facturatie & kwaliteitsverantwoordelijke), Cindy Knoops (extern boekhouding)

Instructeurs: Francis Sacré (incl. groepsleider), Erik Buyens (incl. preventieadviseur & onderhoud), Dirk Anthonis, Pol Bellings, Christian Peeters, Werner Verpoest, Musa Aydin, Frank Daemen, Thomas Vereecke en Roel Debruyn. Patrick Vrancken, Stefaan Van Dorpe, Matty Geutjens en Gery Daniëls zijn eveneens inzetbaar als instructeur.

Interieurverzorgster: Lucienne Bergmans

Voor al uw vragen betreffende opleidingen en planning:

Stefaan Van Dorpe
GSM: 0494/92 12 50
Tel. Waarloos: 03/457 55 47
E-mail: stefaan@logis-opleidingscentrum.be

Patrick Vrancken
GSM: 0498/29 79 78
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: patrick.vrancken@logis-opleidingscentrum.be

Matty Geutjens
GSM: 0479/95 13 97
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: matty.geutjens@logis-opleidingscentrum.be

Met vriendelijke groeten,
Het LOGIS-team


25 mrt '16

Vereenvoudigde KMO-portefeuille 2016 




29 jan '16

Personeelswissel LOGIS 2016 

LOGIS wilt u graag op de hoogte stellen dat er in ons personeelsteam een verschuiving heeft plaatsgevonden. Onze instructeur Matty Geutjens is sinds kort benoemd tot salescoördinator. Samen met Patrick Vrancken zal hij de regio Oost vertegenwoordigen. Op deze manier hopen wij u op een nog betere manier verder te kunnen helpen.

Het LOGIS-team ziet er momenteel als volgt uit:

Directeur: Gery Daniëls

Sales & marketing: Patrick Vrancken (regio Oost), Matty Geutjens (regio Oost), Stefaan Van Dorpe (regio West), Annelore Max (interne sales regio Oost, begeleiding werkzoekenden & personeelsadministratie) en Nadia Van Geetsom (interne sales regio West)

Directiesecretariaat: Annemie Breuls (incl. informatica, facturatie & kwaliteitsverantwoordelijke) en Cindy Knoops (externe boekhouding)

Instructeurs: Francis Sacré (incl. groepsleider), Erik Buyens (incl. preventieadviseur & onderhoud), Dirk Anthonis, Pol Bellings, Christian Peeters, Werner Verpoest, Musa Aydin, Frank Daemen en Thomas Vereecke. Gery Daniëls, Patrick Vrancken, Matty Geutjens en Stefaan Van Dorpe kunnen eveneens ingezet worden als instructeur in geval van drukte.

Interieurverzorgster: Lucienne Bergmans

Voor al uw vragen betreffende opleidingen en planning:

Stefaan Van Dorpe
GSM: 0494/92 12 50
Mail: stefaan@logis-opleidingscentrum.be

Patrick Vrancken
GSM: 0498/29 79 78
Mail: patrick.vrancken@logis-opleidingscentrum.be

Matty Geutjens
GSM: 0479/95 13 97
Mail: matty.geutjens@logis-opleidingscentrum.be

Met vriendelijke groeten
LOGIS-team


17 nov '15

Veiligheidsdag 10/11/2015 - LOGIS SAFETY TROPHY 

Afgelopen dinsdag 10 november vond onze 17e veiligheidsdag "LOGIS Safety Trophy" plaats.

Dit jaar hebben we het over een andere boeg gegooid. We hebben geen spreker uitgenodigd voor één specifiek onderwerp maar we hebben er namelijk een leerrijke en succesvolle "doe"-dag van gemaakt!

Zo werden de deelnemers in groepjes van 3 leden ingedeeld om tegen elkaar te strijden. Het volledige parcours bestond uit 8 oefeningen. Bij aanvang van iedere oefening diende iedere deelnemer een kleine theoretische test in te vullen waarna de praktische proef plaatsvond.

Logis heeft gezorgd voor een verscheidenheid in de oefeningen zodat iedereen over ieder thema kon bijleren. Tijdens deze namiddag mochten wij rekenen op de hulp van PLOT brandweerschool, The Fun Group en Geertis om enkele oefeningen mee uit te bouwen.

Alle theoretische en praktische oefeningen werden gequoteerd en telden mee in de uiteindelijke puntentelling. Hieronder willen wij nog graag even de top 3 meegeven:
PLAATS 3: Wouter Vanbussel (KBC Opglabbeek) - Giuseppe Golo (Belo-Prof) - Stefaan Van Dorpe
PLAATS 2: Nadine Cox (Gemeente Gingelom) - Aleksander Geebelen (Belo-Prof) - Rik Kuipers (Segers)
PLAATS 1: Leonie Struik (Scania) - Kristoff Machiels (KBC Verzekering) - John Jeurissen (Belo-Prof)

Zo heeft Logis ook een prijs uitgereikt aan de "Best score overall". Deze hebben wij mogen uitreiken aan Glenn Dreesen (Scania).

Alle deelnemers en toeschouwers en Logis zelf vonden het een zeer geslaagd opzet. Logis wilt van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen nogmaals van harte te bedanken en te feliciteren met de behaalde plaatsen.

Voor de nieuwsgierige afwezigen, hebben wij enkele foto's toegevoegd.


28 okt '15

Teamversterking Logis 2015 

LOGIS kan met trots meedelen dat ons team sinds enkele weken versterkt wordt door twee nieuwe instructeurs. Onze nieuwe collega’s zijn namelijk Frank Daemen en Thomas Vereecke. Sinds afgelopen maand zijn ze werkzaam binnen LOGIS. LOGIS heeft dan een team van 14 instructeurs beschikbaar om in te zetten voor onze opleidingen in huis en ter plaatse.

Het LOGIS-team ziet er als volgt uit:

Directeur: Gery Daniëls

Sales & marketing: Patrick Vrancken (regio Oost), Stefaan Van Dorpe (regio West), Annelore Max (incl. begeleiding werkzoekenden), Nadia Van Geetsom (incl. administratie Waarloos)

Directiesecretariaat: Annemie Breuls (incl. informatica, facturatie & kwaliteitsmedewerker), Cindy Knoops (extern boekhouding)

Instructeurs: Francis Sacré (incl. groepsleider), Erik Buyens (incl. preventieadviseur & onderhoud), Dirk Anthonis, Pol Bellings, Christian Peeters, Werner Verpoest, Michel Jacques, Matty Geutjens, Musa Aydin, Frank Daemen en Thomas Vereecke. Patrick Vrancken, Stefaan Van Dorpe en Gery Daniëls zijn eveneens inzetbaar als instructeur.

Interieurverzorgster: Lucienne Bergmans

Voor al uw vragen betreffende opleidingen en planning:

Stefaan Van Dorpe
GSM: 0494/92 12 50
Tel. Waarloos: 03/457 55 47
E-mail: stefaan@logis-opleidingscentrum.be

Patrick Vrancken
GSM: 0498/29 79 78
Tel. Opglabbeek: 089/81 08 10
E-mail: patrick.vrancken@logis-opleidingscentrum.be

Met vriendelijke groeten,
Het LOGIS-team


31 jul '15

 




10 jul '15

Uitreiking getuigschriften opleiding "Magazijnmedewerker" 

Op vrijdag 10 juli hebben Logis en Syntra de uitreiking van de getuigschriften voor de opleiding"Magazijnmedewerker" van de afgelopen groepen gehouden.

De opleiding "Magazijnmedewerker" wordt georganiseerd door de VDAB in samenwerking met Logis en Syntra. Het is een 2-weekse opleiding die het totaalbeeld van een magazijnmederwerker omvat. Het doel van deze opleiding is om werkzoekenden hiervoor op te leiden en bij te staan.

De uitreiking van de getuigschriften vond plaats in het opleidingscentrum Logis te Opglabbeek, waar de opleiding ook gegeven wordt. We mochten van een talrijke opkomst spreken!

David Van der Meijden (Syntra) en Gery Daniëls (Logis) hebben de uitreiking in goede banen geleid.

Na het zomerverlof gaat de opleiding "Magazijnmedewerker" terug van start!


22 jun '15

 




21 mei '15

 


Logis en Syntra zijn trots om in het tijdschrift FORTIO te mogen verschijnen met een zeer uitgebreid artikel van 4 pagina’s i.v.m. de werkzoekendenopleiding “magazijnmedewerker” georganiseerd door
VDAB i.s.m. Logis en Syntra.

In deze editie mogen de lesgevers van Syntra, namelijk Stefan Mesotten en Sofie Similon, pronken.
In de volgende editie komen onze instructeurs Pol Bellings en Erik Buyens aan bod.

Wilt u het volledige artikel lezen? http://issuu.com/syntralimburg/docs/1504_syntra_fortio_5_web


26 dec '14

 




1 dec '14

 




14 okt '13

11 oktober 2013: Logistieke sector bereidt toekomst voor tijdens de Logistieke Dag Limburg 

Naar jaarlijkse gewoonte organiseerde het Logistiek Platform Limburg, actief onder de koepel van de Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij (POM) Limburg, ook dit jaar weer een Logistieke Dag Limburg. Deze vond plaats op vrijdag 11 oktober ll. in de Cristal Arena te Genk. “Het zeer gevarieerde programma van de Logistieke Dag Limburg bestond uit strategische workshops, een jobbeurs, een heftruckcompetitie en de Nacht van de Logistiek. Bijzondere aandacht ging dit jaar uit naar de uitvoering van de aanbevelingen uit het SALK-actieplan ter versterking van de logistieke sector in Limburg.”

De activiteit tijdens de Logistieke Dag Limburg “Heftruckcompetitie”:
39 heftruckbestuurders legden een behendigheidsparcours af waarbij veiligheid centraal stond. Het aantal inschrijvingen voor deze Limburgse competitie was zelfs hoger dan dat voor het Belgisch Kampioenschap. Het was een zeer mooie wedstrijd. Van de 40 deelnemers was er slechts één dame die deelnam: zij werd 8ste! De prijsuitreiking voor de winnaars vond nog dezelfde dag plaats. Voor deze prachtige opkomst bedanken wij de verschillende bedrijven, leerlingen en VDAB die hier aan deelnamen. De Logistieke Dag Limburg werd afgesloten met de derde Nacht van de Logistiek en vormde de ideale gelegenheid om collega's, professionals en sympathisanten uit de Limburgse logistieke sector te ontmoeten.
Er Zit Muziek in Logistiek!



11 sep '13

Groepsstand logistieke bedrijven op Lift-Off Jobfestival 

Op 11 oktober a.s. vindt in de Cristal Arena ook het Lift-Off Jobfestival plaats, een jobevent voor jonge professionals. Onder impuls van het Logistiek Platform Limburg hebben een aantal Limburgse logistieke bedrijven zich verenigd om tijdens het Jobfestival uit te pakken met een gezamenlijke groepsstand. POM-voorzitter Marc Vandeput: “Jongeren die op zoek zijn naar een geschikte opleiding of job krijgen tijdens deze beurs een beeld van de huidige vacatures in de logistieke sector in onze provincie. Het gaat daarbij om erg uiteenlopende functies zodat vrijwel alle jongeren in aanmerking komen voor een job in de logistiek, ongeacht hun opleiding, persoonlijkheid of ambitie. De jongeren kunnen onmiddellijk in contact treden met de logistieke werkgevers en zich informeren over werken in de logistiek.”

Een andere activiteit tijdens de Logistieke Dag Limburg is de heftruckcompetitie voor bedrijven. 23 heftruckbestuurders uit 13 verschillende bedrijven zullen een behendigheidsparcours afleggen waarbij veiligheid centraal staat. Het aantal inschrijvingen voor deze Limburgse competitie is zelfs hoger dan dat voor het Belgisch Kampioenschap. De prijsuitreiking voor de winnaar vindt nog dezelfde dag plaats. De Logistieke Dag Limburg wordt afgesloten met de derde Nacht van de Logistiek en vormt de ideale gelegenheid om collega's, professionals en sympathisanten uit de Limburgse logistieke sector te ontmoeten. Er Zit Muziek in Logistiek!


2 sep '13

Project 'Serious Safety Game' 




17 mei '13

Samenwerking met IVOC 

Instituut voor Vorming en Onderzoek in de Confectie
IVOC werkt samen met geledingen van het onderwijs en met de professionele opleidingsverstrekkers om toekomstige werknemers op een degelijke manier voor te bereiden op een loopbaan binnen de sector. PC 109 & 215
www.ivoc.be



16 mei '13

Qfor erkenning met ProcessScan 

LOGIS is Qfor erkend met ProcessScan. De geldigheidsduur van deze erkening is 26.02.2013 tot 26.02.2016.
LOGIS beantwoordt vanaf 26.02.2013 bijkomend aan de vereisten van de SafetyScan en heeft specifiek betrekking op de taken van het Register van Risicovolle Taken van vzw BeSaCC-VCA. De erkenning met SafetyScan betreft in het bijzonder specifieke eisen van de vzw BeSaCC-VCA. De vervaldatum van deze erkenning is 26.02.2016.
IS-001 ‘Vorkheftruck gevorderd’
IS-005 ‘Zelfrijdende hoogwerker
IS-011 ‘Rolbrug afstandsbediening’

Proficiat aan het LOGIS-team!


20 mrt '13

COLLEGA 'KOM EENS KIJKEN' - "VEILIGHEID" bij intern transport - Prebes op bezoek bij LOGIS 

LOGIS, gespecialiseerd in het geven van opleidingen, was meer dan een bezoekje waard. Na een korte introductie van dhr. Guido Vanhove, Bestuurslid Prebes, werden we ingewijd in de "geheimen" van het opleidingscentrum.
Op de 'WAT en HOE' vragen werden wij deskundig ingelicht.
Dat ook hier, na een doorgedreven opleiding, efficiëntie hand in hand gaat met veiligheid, werd ons stilaan duidelijk.
Na de theoretische presentatie werd er een uitgebreide rondleidiing gegeven in de praktijkhal. Diverse toestellen die voor intern transport gebruikt worden, werden onder de loupe genomen. Eenvoudige tips om op een correcte en veilige manier deze toestellen te kunnen bedienen, werden dan ook meegegevn. Niemand durfde het echter aan om zijn pas verworven kennis om te zetten in de praktijk. Iedereen speelde op 'Veiligheid'.
Na deze rondleiding werd het entousiast publiek dan getracteerd op een hapje met drankje.
Kortom zoals één van de deelnemers zei: "Leerrijk zonder meer!"


13 feb '13

LOGIS Groeit verder in 2013 ! 

Het instructeursteam werd onlangs versterkt met 2 nieuwe medewerkers, nl. Matty Geutjens en Musa Aydin.
Voor de schoonmaak en de interieurverzorging werd overgegaan tot het aanwerven van Lucienne Bergmans.
Stefaan Van Dorpe versterkt onze sales afdeling deeltijds vanaf 01.01.2013. Verder zal hij dan ook nog deeltijds de functie van instructeur waarnemen.
Als Sales gaat hij werken vanuit ons opleidingscentrum in Kontich en neemt “Regio west” onder zijn hoede, terwijl Patrick Vrancken “Regio oost” verder zal uitwerken.

Het LOGIS-team ziet er dus als volgt uit:
Directeur: Gery Daniëls
Sales-team: Patrick Vrancken (regio Oost), Stefaan Van Dorpe (regio West), Irena Aerts (incl. begeleiding werkzoekenden), Nadia Van Geetsom (incl. administratie Kontich)
Kwaliteitsmedewerker: Marcel Ignoul
Directie-Secretariaat: Annemie Breuls (incl. Informatica, Facturatie), Cindy Knoops (extern boekhouding)
Instructeursteam: Francis Sacré (incl. Groepsleider), Erik Buyens (incl. Preventieadviseur & Onderhoud), Dirk Anthonis, Pol Bellings, Christian Peeters, Werner Verpoest, Michel Jacques, Stefaan Van Dorpe, Matty Geutjens, Musa Aydin

Voor al uw vragen betreffende opleiding en planning:
Stefaan Van Dorpe GSM 0494 921 250
Tel. Kontich 03 457 55 47
E-mail stefaan@logis-opleidingscentrum.be
Patrick Vrancken GSM 0498 297 978
Tel. Opglabbeek 089 810 810
E-mail patrick.vrancken@logis-opleidingscentrum.be

Met vriendelijke groeten,
Het LOGIS-team



31 jul '12

Personeelswisseling binnen LOGIS en tweede vestiging te Kontich 

Beste, Geachte Relatie,

LOGIS vzw wil U graag op de hoogte brengen van de personeelswisselingen binnen zijn organisatie.
Jos Dreesen is op 1 juli aan een welverdiend pensioen begonnen.
Gery Daniëls, onze Sales & Marketing werd aangeduid als directeur en hieruit volgde dan de vraag naar een opvolger voor Gery. Dit is Patrick Vrancken (voormalig instructeur binnen LOGIS) geworden.

Verder willen wij U dan ook meegeven dat LOGIS sinds vorig jaar september een tweede vestiging heeft,
gelegen Prins Boudewijnlaan 17 Unit 9  + 9 Unit 8 te Kontich en sinds dit voorjaar operationeel voor 100 %.
De opleidingskalender voor Kontich kan U vinden onder het tabblad 'Kalender'.
Zoals U merkt, heel wat veranderingen.

Wij danken U voor het gestelde vertrouwen in ons opleidings- en adviescentrum.

Met vriendelijke groet,
Jean-Claude Schmitz, Voorzitter LOGIS vzw
Gery Daniëls, Directeur



21 mrt '11

Logis Opglabbeek zet deuren open - Made in Limburg 20 maart 2011 

De eerste Made in Limburg werd een groot succes. Opleidingscentrum Logis was één van de veertien Opglabbeekse bedrijven dat zondag haar deuren open gooide voor het grote publiek. De actie van OCO, ondernemersclub Opglabbeek, om gezamenlijk deel te nemen aan deze opendeurdag werd op alle vlakken een succes. Zo telde Velda Bedding 2600 bezoekers. Naast kijkers waren er ook geïnteresseerde jongeren die op zoek waren naar een gepaste job. Bij momenten was het aanschuiven en drummen op de wegen op en naar het industrieterrein, maar het gemeentelijk mobiliteitsplan werkte perfect.

zie ook:
http://www.hbvl.be/limburg/opglabbeek/logis-opglabbeek-zet-deuren-open.aspx



1 feb '11

Kalender 2011 

De LOGIS-kalender 2011 die we in december verstuurden aan tal van onze klanten, wordt nu in een aantal bedrijven gebruikt om als maand-actiepunt onder de aandacht te plaatsen. Als Uw bedrijf dit ook wil, laat ons dit dan even weten via algemeen@logis-opleidingscentrum.be en wij bezorgen U de kalender digitaal.
Hopend Uw bedrijf te helpen om veilig, efficiënt en kostenbesparend te handelen middels de kalender 2011.
Jos Dreesen, Directeur
Gery Daniëls, Sales & Marketing Manager


19 nov '10

Opleidingen hoeven niet duur te zijn... 

Opleidingen hoeven niet duur te zijn…
Voor de opleidingen vanaf 15 november tot eind 2010 hebben we voor U speciale voorwaarden:
“U kan van 10% korting genieten wanneer U minstens 4 medewerkers van Uw bedrijf inschrijft voor het volgen van een opleiding binnen ons LOGIS-opleidingscentrum.”
* KMO-portefeuille 50% voor de pijler ‘OPLEIDING’
  Reduceer deze opleidingskost dan nog eens met 50% door gebruik te maken van de KMO-portefeuille
  LOGIS is erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille
  Erkenningsnummer voor de pijler Opleiding DV.O102990
* Betaald Educatief Verlof:
  LOGIS is erkend i.k.v. de wet op Betaald Educatief Verlof (min. 40 uren opleiding/persoon).
  M.a.w. de loonkost van Uw personeel wordt terugbetaald door het FOD WASO (Werkgelegenheid,
  Arbeid en Sociaal Overleg - Directie BEV BRUSSEL) à rato van loon/persoon.
* Samenwerking met verschillende sectoren:
  Afhankelijk van het paritaire comité kan U van deze sectorfondsen gebruik maken om alzo de opleidingskost
  te drukken. Verdere informatie zie verder op onze website of bel ons even.

Veiligheidsaudit met advies
“Indien U een veiligheidsaudit met advies laat uitvoeren door LOGIS, kan U gebruik maken van de KMO-portefeuille en alzo 50% reductie genieten.”
* KMO-portefeuille 50% voor de pijler ‘ADVIES’
  LOGIS is erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille
  Erkenningsnummer voor de pijler Advies DV.A102991

Voor de opleidingen binnen Uw bedrijf en/of speciale opdrachten kan U ons steeds vrijblijvend contacteren op
+32 (0)89 810 810.


8 okt '10

Welkom op onze vernieuwde website - 16 augustus 2010 

Om uw zoektocht naar onze opleidingen, adviesverlening, de laatste nieuwtjes, gebeurtenissen en evenementen op een aangename manier in beeld te brengen, hebben wij voor u onze website in een nieuw kleedje gestoken.

Als opleiding- en adviescentrum zetten wij ons dagelijks in om bij bedrijven en/of personen, veligheid, efficiënt en kostenbesparend werken, alsook attitude, te verhogen.

Wij hopen U dan ook met deze vernieuwde site op een juiste manier te begeleiden naar de geschikte opleiding of/en advies voor Uw medewerkers.

Het LOGIS-team!


1 sep '10

Qfor erkenning 

23.03.2010: LOGIS onderging succesvol de Process-Scan die leidde tot de Qfor-erkenning.
Tegelijkertijd werden de opleidingen, de theorie- en praktijktesten in  overeenstemming gebracht met de eindtermen voor risicovolle taken ikv BeSaCC-VCA-gelinkte opleidingen.
Tijdens de maanden april, mei en juni onderging LOGIS  succesvol de nodige SafetyScans. Met ingang van 01.08.2010 beantwoorden we dus eveneens aan de vereisten met betrekking op het Register van Risicovolle Taken van vzw BeSacc-VCA, meer bepaald voor de taken:
- AV-003 Schaarlift
- IS-001 Vorkheftruck gevorderd
- IS-002 Reachtruck gevorderd
- IS-005 Zelfrijdende hoogwerker
- IS-011 Rolbrug kabel- / afstandbediening
De certificaten waarvoor LOGIS hierdoor bevoegd is om uit te reiken hebben een geldigheidsduur van 10 jaar, met inachtneming van een evaluatie door een bevoegde persoon na 5 jaar.
De eindtermen i.v.m. de hoger genoemde risicovolle taken zijn te raadplegen www.vca-besacc.be/opleidingen (doorbladeren naar Risicovolle Taken).